Dietmap_artykul_fortyfikacja_zywnosci (2)

Faza nr 1 – faza ataku

Faza uderzeniowa – czyli atakujemy nasze kilogramy! I faza protal jest fazą kluczową z racji tego, iż staje się pewnego rodzaju próbą i testem, czy damy radę przejść cały plan diety białkowej. Została stworzona w oparciu o dogłębną psychoanalizę mechanizmów zachodzących w świadomości człowieka. To w tej fazie chudniemy najwięcej i najszybciej. Rola takiej właśnie tendencji staje się nieoceniona przy motywowaniu do kontynuacji rozpoczętej diety! W czasie fazy uderzeniowej dozwolone jest spożywanie produktów dostępnych z pośród 8 kategorii. Możemy jeść ile chcemy i kiedy chcemy, ale bez względnie nie możemy wykraczać poza granice dozwolonych produktów.

 

Dietmap_artykul_niebezpieczna_zywnosc (3)

mięsa chude (cielęcina, konina, chuda wołowina)
ryby (wszystkie ryby są dozwolone)
owoce morza (mięczaki i skorupiaki)
mięso drobiowe (cały drób poza kaczką i gęsią)
podroby (wątroba cielęca, drobiowa, wołowa, ozór)
wędliny chude (szynka light, szynka z indyka i kurczaka)
chudy nabiał (jogutr naturalny, twaożek bez tłuszczu, serek homogenizowany)
jajka (zaleca się spożywanie wyłącznie białkek)
plyny (minimum 1,5 litra wody lub gorzkiej herbaty dziennie)

Faza ataku na nasze kilogramy trwa od 2 do 10 dni. Czas przeznaczony na fazę uderzeniową ustalany jest indywidualnie do potrzeb każdej osoby. Wpływ na długość okresu ma przede wszystkim ilość kilogramów do zrzucenia, wiek oraz determinacja osoby odchudzającej.
Pierwszą fazę protal oprzeć powinniśmy przede wszystkim o chude mięso i bardzo chudy nabiał. Ten etap odchudzania śmiało możemy porównać do głodówki. Różnica polega jednak na tym, że w przypadku diety białkowej dostarczamy naszemu organizmowi wszystkie niezbędne do funkcjonowania składniki. Kluczową sprawą jest spożywanie tylko i wyłącznie czystych protein. Przyspieszy to nasz metabolizm, co z kolei wpłynie na bardzo gwałtowną utratę zbędnych kilogramów. Różnicę dostrzeżemy już po pierwszym dniu stosowania fazy uderzeniowej. Mechanizm ten bardzo wpływa na wyobraźnię osób odchudzających pomagając im wytrwać w postanowieniu gubienia zbędnych kilogramów znacznie dłużej.

I faza protal wymusza na nas bezwzględne wyrzeknięcie się i spożywanie jakichkolwiek węglowodanów. To właśnie ten składnik odżywczy przyspiesza formację tkanki zapasowej w naszym organizmie. Dlatego warto podkreślić raz jeszcze, że na tym etapie diety wszystkie posiłki powinniśmy oprzeć na produktach zawartych w 8 kategoriach żywieniowych. A więc przede wszystkim chude mięso. Ważny jest tez sposób przygotowywania mięsa. Przede wszystkim nie powinno się jeść rzeczy smażonych. Zamiast tego zacznijmy używać grilla i piekarnika. Wszystkie kawałki drobiu powinno się jeść bez skóry. Jeżeli chodzi o wędliny i inne wyroby masarskie to Dukan zaleca nam wyroby z kurczaka i indyka, oraz bardzo chudą szynkę wieprzową (szynkę light o zawartości tłuszczu od 2 do 6 procent). Ponadto naszą dietę białkową możemy urozmaicić rybami i owocami morza. Sprawa jest w tym wypadku o tyle prosta, iż dozwolone jest spożywanie wszystkich rodzajów ryb podanych w dowolnej formie (wędzone, surowe, pieczone gotowane). Wyjątek stanowią oczywiści ryby smażone. Co do owoców morza, to zaleca się spożywanie mięczaków i skorupiaków. Poza rybami, owocami morza i mięsem, w fazie uderzeniowej możemy jeszcze jeść chudy nabiał. Chodzi tu przede wszystkim o biały ser, jogurty naturalne, kefiry, oraz mleko. Dodatkowo dochodzą do tego białka z jajek. I fazę protal możemy dodatkowo urozmaicić przyprawami (najlepiej tymi pobudzającymi trawienie jak chilli), sokiem z cytryny, korniszonami, solą i octem. Bardzo ważnym elementem odchudzania na zarówno na tym jak i na wszystkich pozostałych etapach diety białkowej jest spożywanie dużych ilości wody. Jest to jedyna obowiązkowa pozycja z pośród wszystkich 8 kategorii. Dukan każe nam w swoich wytycznych pić minimum 1,5 litra wody dziennie. Górna granica w tym wypadku nie istnieje. Dozwolona jest jeszcze gorzka kawa, herbata i zioła.

Spożywanie produktów wymienionych wyżej jest surowo zabronione. Działanie takie na pewno zaburzy istotę całej I fazy odchudzania i nie pozwoli nam osiągnąć zadowalających rezultatów. Jak zostało napisane, I faza protal powinna trwać od 2 do 10 dni. Choć jedzenie dań opartych o produkty z tabeli może wydawać się nudne, to monotonię związaną z brakiem urozmaicenia na pewno zrekompensują nas szybko osiągnięte wyniki. Nie zapominajmy, że to właśnie w fazie uderzeniowej chudniemy najwięcej i najszybciej!

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*