Faza nr 2 – faza naprzemienna

Faza dla lubiących zmiany! Druga faza diety białkowej, faza naprzemienna składa się już nie tylko z produktów proteinowych. Owszem, zawiera wszystkie elementy obejmujące fazę ataku. Na tym jednak etapie możemy urozmaicić nasze menu o warzywa! Zarówno ugotowane jak i surowe.
Faza naprzemienna charakteryzuje się tym, że jak wskazuje nazwa, dni czysto proteinowe i dni „warzywne” stosować będziemy naprzemiennie w cyklu: 5 dni tylko z białkami – 5 dni białka + warzywa. Nie powinno nikogo zaskoczyć to, że również podczas tego etapu gubienia zbędnych kilogramów doktor Pierr Dukan nie pozostawia nam pełnej swobody w doborze konsumowanych przez nas warzyw:

warzywa dozwolone:
szpinak, pomidory, sałata, rzodkiewka, cykoria
ogórki, buraki, marchew, szparagi, papryka
warzywa zakazane:
ryż, kukurydza, soczewica, karczochy, kartofle, groch, bób

Dietmap_artykul_dieta_paleo (2)

FAZA DLA LUBIĄCYCH ZMIANY
Druga faza protal – faza naprzemienna, bardzo często przyjmowana jest przez odchudzających z dużym entuzjazmem. Wynika to z faktu, że na tym etapie gubienia zbędnych kilogramów doktor Dukan daje nam zezwolenie na urozmaicenie naszej diety nowymi produktami. W dalszym ciągu opiera się ona o produkty proteinowe. Tym jednak razem dodatkowo mamy możliwość spożywania warzyw. Zarówno gotowanych jak i surowych. Pomimo tego warto w tym momencie podkreślić, że również do fazy naprzemiennej powinniśmy się starannie przygotować, bo jak nie trudno się domyślić i na tym etapie odchudzania musimy się liczyć z różnego rodzaju restrykcjami i ograniczeniami przygotowanymi dla nas przez doktora Dukana.

OGRANICZENIA I TRUDNOŚĆI
Ograniczeniem najważniejszym i najcięższym do zaakceptowania jest fakt, że wspomnianych wcześniej warzyw nie możemy spożywać codziennie. Podstawą naszego odchudzania w dalszym ciągu pozostają proteiny. Jak wynika z nazwy drugiej fazy diety białkowej – fazy naprzemiennej, dni, w których mamy możliwość konsumować warzywa powinny się przeplatać z dniami w czasie których w dalszym ciągu jeść będziemy wyłącznie produkty zawarte w planie fazy pierwszej. Co w tym wypadku warte podkreślenia, „dni warzywne” nie mogą opierać się tylko i wyłącznie na nich. W dalszym ciągu nie możemy zapominać o mięsie i innych produktach bogatych w proteiny. Zachowanie takie doprowadziłoby nas do zmniejszenia efektywności odchudzania i w znaczącym stopniu oddaliło nas od ostatecznego sukcesu. Dodatkowo nie wszystkie warzywa są dozwolone w czasie fazy naprzemiennej diety białkowej. Doktor Dukan zabrania nam jedzenia między innymi ziemniaków, karczochów, czy ryżu. Podany wyżej podział na warzywa dozwolone i zakazane nie jest kompletny. Dlatego przed wprowadzeniem do jadłospisu każdego nowego produktu, należy bezwzględnie sprawdzić czy jest on dozwolony na tym etapie odchudzania.

CZAS TRWANIA FAZY II
Druga faza diety białkowej – naprzemienna nie ma określonych ram czasowych. To właśnie ten etap gubienia zbędnych kilogramów jest etapem, który ma nas doprowadzić do założonego celu. Na koniec fazy naprzemiennej powinniśmy firmować się wagą idealną, taką, którą chcemy utrzymać na stałe. Dlatego właśnie okres trwania II fazy protal jest w 100 procentach zindywidualizowany i przypisany do konkretnego przypadku. Na tym etapie odchudzania powinniśmy gubić około 1 kilograma masy ciała tygodniowo. Nie jest to jednak wartość uniwersalna. Tempo spadku wagi zależeć może między innymi od posiadanej nadwagi (im większa waga, tym szybsze spadki) oraz od wrodzonych skłonności do tycia.

NIEPRAWIDŁOWOŚCI
Niepokój powinna w nas wzbudzić sytuacja, w której stosując plan II fazy diety białkowej nie będziemy chudnąć wcale. W takim wypadku pierwszą dokonaną czynnością powinno być sporządzenie całościowego planu żywienia na kolejne 5 dni i dokładne go przeanalizowanie. Często bowiem jest tak, że podświadomie przemycamy do naszej diety pojedyncze produkty zakazane. Nasz organizm, mocno ograniczany dotychczasowym odchudzaniem i brakiem niektórych związków wykorzysta tą sytuację bezwzględnie i bardzo szybko zmagazynuje wszystkie nowo dostarczone składniki pokarmowe. Dlatego właśnie zwykła garść ziemniaków bądź jakikolwiek słodycz sprawią, że nie oszukamy doktora Dukana, a samych siebie! Kiedy osiągniemy moment, w którym nasza waga i wygląd będą na odpowiednim, zadowalającym nas poziomie, będziemy mogli zakończyć II fazę diety białkowej. Dukan nie daje nam jednak absolutnie żadnego przyzwolenia, aby uwieńczyć i uczcić to jakąkolwiek dyspensą i ucztą. Nadchodzi bowiem czas na kolejny etap – fazę trzecią – utrwalania.

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*