Dietmap_artykul_fortyfikacja_zywnosci (3)

Faza nr 3 – faza utrwalenia

Faza nr 3 – faza utrwalenia

Faza utrwalania – czyli jemy coraz więcej! Trzecia faza diety białkowej wydaje się być fazą najbardziej kluczową dla całego procesu odchudzania, który w momencie przystąpienia do tego etapu trwa już dobrych kilka tygodni. To właśnie w czasie tego okresu musimy utrzymać wszystkie osiągnięte dotychczas rezultaty by nie poddać się tak znienawidzonemu przez wszystkich otyłych efektowi jo-jo. Kluczem do sukcesu jest w tym wypadku utrwalenie zdrowych nawyków żywieniowych i przyzwyczajenie organizmu do nowej, lepszej wagi. Faza trzecia diety białkowej powinna trwać proporcjonalnie do wyników dwóch poprzednich faz. Na każdy stracony kilogram powinniśmy zastosować 10 dni fazy utrwalania. Dodatkowo ten etap pozwala nam w końcu na bogate menu spożywanych pokarmów. Nie obejdzie się jednak bez „dziennych” powrotów do fazy uderzeniowej. Lista rzeczy które możemy jeść w czasie fazy trzeciej:

 

Wszystkie produkty z pierwszej fazy protal – uderzeniowej
Wszystkie produkty z drugiej fazy protal – naprzemiennej
2 kawałki chleba pełnoziarnistego (porcja dzienna)
1 porcja owoców (poza winogronami, czereśniami i bananami)
Produkty bogate w skrobie (ziemniaki, ryż, makaron)
Udziec jagnięcy
Około 40 gram sera żółtego (porcja dzienna)

Dietmap_artykul_dieta_na_piekna_skore (2)

UCIEKAMY OD JO-JO!
Bardzo często jest tak, że osoby, które zmagają się z problemem nadmiaru zbędnych kilogramów mają na swoim koncie wiele nieudanych diet. Często porażka następowała już w czasie trwania procesu odchudzania, co nie pozwoliło na doprowadzenie danej diety do końca. W innych przypadkach ogromna determinacja i silna wola pozwoliły na dokończenie diety i osiągnięcie pożądanych rezultatów. Jak się jednak później okazywało, powrót do dawnych nawyków żywieniowych powodował tak zwany efekt jo-jo i często przybieranie na wadze jeszcze większe niż przed całym procesem odchudzania. Doktor Dukan dokładnie przeanalizował opisywane tu zjawisko i w swoich radach nie ogranicza się wyłącznie do pomocy w zgubieniu bagażu zbędnych kilogramów. Przygotował on program zachowań, który powoli nam utrzymać osiągnięte ciężką pracą wyniki. Aby to osiągnąć dieta białkowa została wyposażona w 3 fazę odchudzania – fazę utrwalającą.

CO MOŻNA JEŚĆ?
Pierwszą podstawową zasadą jest fakt, iż w czasie tej fazy diety możemy spożywać wszystkie produkty, które zawierały się w 1 i 2 fazie diety białkowej. Dodatkowo nie musimy już pamiętać o naprzemienności stosowanej w drugim etapie. Kolejną dobrą nowiną jest fakt, że na tym etapie do naszego menu możemy dodać kilka dodatkowych produktów, na które większość z nas bez wątpienia czekało z utęsknieniem przez ostatnie kilka tygodni. Chodzi tu przede wszystkim o owoce. Na etapie 3 fazy możemy je jeść raz dziennie. Wyjątek w tym wypadku stanowią winogrona, banany i czereśnie. Poza owocami, Dukan zezwala nam na spożywanie 2 kromek pełnoziarnistego chleba dziennie. Co więcej możemy go „przyozdobić” kilkoma plasterkami sera żółtego (40 gram dziennie). Na koniec dostajemy jeszcze możliwość zjedzenia 2 razy w tygodniu produktów skrobiowych takich jak ziemniaki, ryż czy makaron!

FAZA UTRWALENIA – CZAS TRWANIA
To czy faza utrwalająca diety białkowej pozwoli nam osiągnąć zakładane rezultaty w bardzo dużej mierze zależy od naszej własnej determinacji. Fakt, że na tym etapie odchudzania możemy już jeść produkty z dużo szerszego menu nie oznacza wcale, że każdą wolną chwilę powinniśmy spędzać w kuchni. Pierre Dukan podkreśla, że nie jest zwolennikiem liczenia kalorii. Niemniej jednak popiera tezę, że aby wyglądać szczupło, jedzenie nie może być dla nas sposobem na stres, spadki nastroju czy nudę. Fakt dotarcia do 3 etapu diety białkowej jednoznacznie wskazuje na to, że jesteśmy osobami, które są w stanie powiedzieć „nie” swoim pokusom. Powinno nas to zmotywować i dasz szansę wyrzeczenia się pewnych rzeczy w chwilach szczególnej słabości. A silna wola będzie nam jeszcze potrzebna chociażby z uwagi na fakt, że dieta białkowa w swojej 3 fazie zakłada poświęcenie jednego dnia na powrót do pierwszej fazy – uderzającej i na powrót spożywanie tylko produktów proteinowych. Po tak wielu miesiącach na restrykcyjnej diecie 1 dzień w tygodniu nie powinien stanowić dla nas żadnego problemu ani wyzwania. Pomoże za to w oczyszczeniu organizmu z niezdrowych związków i pozwoli mu powoli przystosowywać się do nowych składników pokarmowych dostępnych na tym etapie. Czas, jaki powinniśmy poświęcić na 3 fazę planu protal nie jest już w żadnym stopniu zależny od naszej woli. Nie jest też uniwersalny, a ściśle uzależniony od wyniku odchudzania osiągniętego na koniec drugiego etapu. Każdy bowiem kilogram, który udało nam się zrzucić powinien skutkować dziesięcioma dniami pracy w systemie trzeciej fazy diety białkowej.

KRÓLEWSKIE UCZTOWANIE
Wszyscy Ci, którzy nie mogą się już doczekać normalnych posiłków spożywanych bez jakichkolwiek założeń i restrykcji czeka na tym etapie ogromna niespodzianka. Pierr Dukan przygotował bowiem dla nich coś specjalnego, co bez wątpienia pozwoli przetrwać kryzys jaki może pojawić się przy odchudzaniu w czasie trzeciej, najdłuższej z dotychczasowych faz. Prezentem dla wytrwałych jest tak zwana królewska uczta. Nazwa ta odnosi się do możliwości spożycia pełnego posiłku 2 razy w tygodniu. Posiłek królewskiej uczty nie niesie za sobą absolutnie żadnych ograniczeń. Możemy w tym wypadku całkowicie puścić wodzę naszej kulinarnej wyobraźni. Dozwolony jest na przykład kawałek pizzy, placki ziemniaczane ze śmietaną, czy deser lodowy z roztopioną na wierzchu czekoladą. Pełna dowolność! Jedyną zasadą jest niemożność królewskiego ucztowania więcej niż 2 razy w tygodniu. Dodatkowo, jeżeli odeszliśmy już od stołu, to Dukan kategorycznie zabrania nam powrócenie do niego powiedzmy za godzinę i nałożenie sobie jeszcze jednego kawałeczka pizzy. Ważną umiejętnością której uczy dieta białkowa jest jedzenie posiłków w momentach gdy naprawdę jesteśmy głodni, a nie zawsze wtedy kiedy mamy na to ochotę. Przejadanie się i najadanie na zapas nie jest potrzebne ani nam, a już tym bardziej naszemu organizmowi.

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*